Pelillistämismarkkinoinnilla tarkoitetaan (Gamification marketing) juuri sitä mitä ajattelit. Luomme verkkoon pelejä, joihin ajamme liikennettä perinteisen mainostamisen keinoin. CandyCrush, Onnenpyörä tai Catch ’em all -tyyppiset brändätyt pelikokonaisuudet sitouttavat yleisöäsi hämmästyttävän tehokkaasti.
Pelillistämismarkkinoinnin avulla saavutamme vaikuttavia tunnuslukuja, kuten 10-15% CTR-arvon (keskiarvo 0,9%) Metan mainosalustalla. Sitoutuminen on erityisen tehokasta, sillä yleisö viihtyy peleissä keskimäärin 5-15 minuuttia, ja yli 90% pelaajista suorittaa pelin kokonaan. Missä muussa mainoksessa voit taata yleisösi viihtyvän jopa 15 minuuttia?
Ensin on tiedettävä, mikä on pelin tavoitteena? Sen tavoite voi olla esimerkiksi opettaa palvelusi käyttöä, kertoa tuotteestasi myynnin kannalta oleellisimman asiat, tai kerätä tietoja asiakkaastasi. Pelin läpäissyt käyttäjä voi saada palkkioksi esim. alennuskupongin verkkokauppaasi. Mahdollisuuksia on monia ja vain taivas on rajana!
1.
– Palvelun käytöstä kertominen
– Tuotteen esittely
– Alennuskupongin antaminen
– Asiakkaista oppiminen
2.
– Valitaan pelin runko
– Luodaan tavoitetta tukeva toiminta
– Luodaan brändillinen kokonaisuus
3.
– Saamme kerättyä dataa ihan kaikesta
– Datalla saadaan kehitettyä toimintamalleja ja/tai jatkokampanjoita
#letsgrow
Tekoälytoimisto Uhma on konstailematon, dataorientoitunut ja käytännönläheinen kasvukumppani.
© Uhma Oy 2024 | Tietosuojaseloste