fbpx

Pelillistäminen suoratoistopalveluissa: Markkinoijille uskomaton potentiaali

Viivi Engström | 8.2.2024

Rohkea siirto, joka merkitsee strategian paradigman muutosta, Netflix tutkii aktiivisesti tapoja ansaita rahaa sovelluksensa peleistä, tuoreen Wall Street Journalin raportin mukaan. Tämä avaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia markkinoijille, kun suoratoistojätti harkitsee vaihtoehtoja kuten sovelluksen sisäiset ostot, maksulliset kehittyneemmät pelit ja jopa pelien tarjoamista uudelle mainostetun tason tilaajille. Tässä blogikirjoituksessa sukellamme syvälle Netflixin pelillistämisen ja mainosten risteykseen, tutkien kuinka tämä innovatiivinen lähestymistapa voisi mullistaa markkinoinnin maiseman.

Netflixin pelaamisen kehitys:

Netflix astui pelimaailmaan marraskuussa 2021 esitellessään ”Netflix Gamingin”, omistetun välilehden sovelluksessa tarjoten minipelejä kuten Stranger Things: 1984, Stranger Things 3: The Game, Teeter Up, Card Blast ja Shooting Hoop. Aluksi nämä pelit tarjottiin ilmaiseksi kaikille tilaajille, tavoitteena säilyttää käyttäjät sisällön tauoilla ja houkutella uusia yleisöjä.

Laajentuminen ja beetatestit:

Vuonna 2022 Netflix otti askeleita laajentaakseen pelitarjontaansa suorittamalla beetatestejä Kanadassa ja Isossa-Britanniassa. Beetatesteissä käyttäjät nauttivat peleistä, kuten Oxenfree ja Molehew’s Mining Adventure eri laitteilla, kuten Amazon Fire TV, LG-televisiot ja Nvidia Shield. Tämä laajennus osoitti Netflixin sitoutumisen tarjota monipuolinen pelikokemus maailmanlaajuiselle yleisölleen.

Rahavirtojen huomioiminen:

Viimeaikainen strategian muutos liittyy erilaisten ansaintamahdollisuuksien harkitsemiseen Netflixin pelaamissegmentille. Ehdotetut ideat sisältävät sovelluksen sisäiset ostot, maksun kehittyneemmistä kehitteillä olevista peleistä ja mahdollisesti pelien tarjoamisen mainostetulle tasolle tilaajille mainosten kera. Tämä edustaa poikkeamista Netflixin perinteisestä linjasta olla sisällyttämättä mainoksia tai sovelluksen sisäisiä ostoja peleihinsä.

Markkinointipotentiaali:

Markkinoijille pelillistämisen ja mainosten integroiminen suoratoistopalveluihin voisi tarjota ennennäkemättömiä mahdollisuuksia. Netflixin tutkiessa ansaintastrategioita mainostajat voisivat hyödyntää sovelluksen sisäisiä mainoksia tavoittaakseen sitoutuneen yleisön pelisessioissa. Mainostettu taso avaa uuden mahdollisuuden brändeille tavoittaa tilaajat, tarjoten ainutlaatuisen tilan kohdennetulle ja vuorovaikutteiselle mainonnalle.

Yhteenveto:

Netflixin sukellus pelaamiseen ja mahdollinen mainosten ja pelillistämisen integrointi tarjoavat jännittäviä mahdollisuuksia markkinoijille. Suoratoistojätti pyrkii hyödyntämään kasvavaa kiinnostusta vuorovaikutteiseen viihteeseen, ja markkinoijien tulisi seurata näitä kehityksiä tarkasti. Pelien ja mainosten risteys suoratoistopalveluissa voi uudelleenmääritellä tapoja, joilla brändit sitoutuvat yleisöihinsä, luoden innovatiivisia ja mukaansatempaavia kokemuksia, jotka resonoi käyttäjien kanssa syvemmällä tasolla.

Voit tutustua Uhman palveluihin pelillistämisen osalta vaikka ottamalla yhteyttä meihin tai lukemalla lisää pelillistämismarkkinoinnista. Netflixiin ei kuitenkaan vielä avoimia mainospaikkoja meillä ole tarjota.

Linkki lähdesivuun: https://spotlight.designrush.com/news/netflix-might-introduce-ads-to-its-games

Eikö perinteinen markkinointi tuota tuloksia?